Sunfish – jarzmo masztu, knaga i okucie steru.

Jarzmo masztu zostało wytoczone z duraluminium, tak aby maszt mógł być w nie wkręcany. Element ten został wklejony na żywicy pomiędzy dwie przednie wręgi i wzmocniony tkaniną szklaną. Wręgi usztywniono dwoma prostokątami ze spienionego PCV, w które wkręcone jest „oczko” z pręta mosiężnego. Przed malowaniem łódki otwór na maszt został wykończony szpachlą.  Kolejnym elementem jest knaga, którą dostałem w stanie dość surowym :). Oszlifowana miniszlifierką, iglakami i papierem ściernym o różnej gradacji, została wklejona w kadłub na dwóch śrubkach o średnicy 2 mm – miejsce jej wklejenia zostało wzmocnione prostokątem z PCV i żywicą.

Kształt okucia steru został „zdjęty”, z płetwy sterowej innego klubowego sunfisha, co pozwoliło wykonać szablon z tektury. Następnie nożycami, wycięto element z blachy mosiężnej i nadano mu kształt. Z pręta mosiężnego wycięto dwa plastry i zrównano na tokarce do grubości 6 mm – wycięto z nich zawiasy steru, nadając im końcowy kształt pilnikiem. W zawiasach nawiercono otwory i przykręcono je do okucia. Kolejny krok to zlutowanie detalu oraz zeszlifowanie naddatków. Następnie przykręcono zawias i połączono go linką rowerową z serwem. Po rozłożeniu, pomalowano elementy, a następnie złożono uzyskując końcowy efekt.

Zdjęcie oryginalnego okucia steru znaleziono w Internecie.